کد قالب کانون زیارت اهل قبور چه تاثیری بر ما می‌گذارد؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2260
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 2260
بازدید ماه : 2488
بازدید کل : 155144
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1402

زیارت اهل قبور چه تاثیری بر ما می‌گذارد؟

از دست دادن عزیزان که می‌تواند دوست، همسر، پدر و مادر یا یکی از اعضای خانواده باشد، تجربه‌ای به شدت دردناک و آزاردهنده است که می‌تواند زندگی افراد را دستخوش تغییر و بالا و پایین کند. در این گزارش سعی کرده‌ایم به اهمیت معجزه‌ای که در دیدار با اموات نهفته است بپردازیم.
 
«انگار چیزی گم کرده باشد، مدام در هول‌ و‌ ولا و آشوب است. در همه آدم‌ها به دنبال نشانی از «مادرش» می‌گردد. هر چیزی می‌بیند یاد او برایش زنده می‌شود. هر گوشه و کناری، خاطره و یادی از مادر را برایش تداعی می‌کند. مادری که برای او همه چیز و همه کس بود. حالا بدون او حالش بد است. ناامید و مایوس است. اما پایش را که در خانه ابدی مادر می‌گذارد، همه چیز فرق می‌کند، انگار حالا طوفان‌های روحی‌اش آرام گرفته‌اند و قوایی برای رویارویی با این دختر بی‌مادر ندارند! آرامش رویش را به سمت او کرده است. اینجا کنار مادر برایش بهترین جای دنیا است. اما زخمی که به دلش نشسته است، هیچ جوره ترمیم نمی‌شود، مگر با وجود مادر که آن هم شدنی نیست.»
 

از دست دادن عزیزان که می‌تواند دوست، همسر، پدر و مادر و یا یکی از اعضای خانواده باشد، تجربه‌ای به شدت دردناک و آزاردهنده است که می‌تواند زندگی افراد را دستخوش تغییر و بالا و پایین کند.  پنجشنبه و جمعه مختص به اموات و از دست رفتگان. در این گزارش سعی کرده‌ایم به اهمیت و معجزه‌ای که در دیدار با اموات نهفته است بپردازیم. 

 


پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «قبور را زیارت کنید و به وسیله آنها آخرت را به یاد بیاورید.»

* هر وقت دلتان گرفت به زیارت اموات‌ بروید! 

بهترین زمان ملاقات با اموات عصر پنجشنبه و جمعه است که پیامبر اکرم (ص) در باب آن فرموده است: «شاید بهتر از آن صبح جمعه بین الطلوعین باشد.» درگذشتگان‌مان در این شب و روز در انتظار زیارت ما و هدیه‌ای از جانب ما هستند. ما هم برای آرام گرفتن دل خودمان و رفع دلتنگی به زیارت قبور می‌رویم. از قدیم گفته‌اند که اگر دلتان گرفت یا اگر نیت و دعایی دارید بروید به سراغ اموات!
شاید برایتان پیش آمده باشد که بعد از تجدید دیدار با اقوام از دست رفته‌تان احساس سبکی و آرامش کنید و دلتان آرام بگیرد. احساسی که هیچ جای دنیا جز در کنار آن‌ها قادر به داشتنش نبوده‌اید. اما دیدار با اموات چه ویژگی دارد که ما را به آرامش می‌رساند؟ همچنین چه تاثیری در روح عزیز از دست رفته ما می‌گذارد؟ آیا اصلا آن‌ها متوجه حضور ما خواهند بود؟


امام کاظم (ع) می‌فرماید: «  مادامی که زائر بر سر قبر مید ایستاده  با او مانوس است »

«اسحاق بن عمار» از اصحاب امام صادق(ع)  و امام کاظم(ع) می‌گوید: «از امام کاظم (ع) سوال کردم: آیا مومن آگاه است از کسی که قبر او را زیارت می‌کند؟ آن حضرت فرمود: بلی، پیوسته تا مادامی که زائر بر سر قبرش هست با او مانوس است و وقتی زائر بلند شده تا از سر قبر او برگردد از برگشتن وی وحشتی در مومن مرده پیدا می‌شود.» پس به حتم درگذشتگان مان متوجه حضور ما خواهند شد و بیراه نگفته‌اند که اگر حاجتی دارید از اموات‌تان بخواهید تا واسطه ای بین شما و خدا شوند!

امام علی (ع) هم می‌فرماید: «مردگانتان را زیارت نمائید، پس همانا ایشان به دیدار شما خوشحال شوند و هرگاه شخصی از شما درخواستی دارد، پس نزد قبر پدر و مادر رود و برای آنان دعا کند و حاجت خود را از خدا بخواهد.» اما در این دیدار چه چیز نهفته است که ما را سبک حال می‌کند؟ 


زیارت اهل قبور به انسان یادآوری می‌کند که خداوند محل اصلی آرزوها و دعاهای ماست 

* انسان در کنار اموات به راز خلقتش پی می‌برد! 

«محمدجواد پاشایی» استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی می‌گوید: «وقتی درست به دنیا و خلقت‌مان می‌نگریم، متوجه می‌شویم که آرامش اصلی که برای انسان وجود دارد و آن وجودی که می‌تواند تمام آرزوهای ما را برآورده کند، خداوند متعال است. ما در این دنیا به قدری تحت تاثیر شلوغی‌ها و مناسبت، رفت و آمدها، منصب‌ها و نسبت‌های دنیا قرار می‌گیریم که فراموش می‌کنیم که محل اصلی آرامش خداوند متعال است. او محل اصلی آرزوها و دعاهای ماست و اگر او بخواهد همه اتفاقات می‌افتد. یکی از جاهایی که خیلی به انسان این مهم را یادآوری می‌کند، در کنار اهل قبور است.» 

 
کد خبر : ۱۸۵۲۱

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار